Sunday 1 December 2019

#PAU2019 Tuan Guru Hj. Hadi Hadir

PAS hari ini mengesahkan presiden parti itu Abdul Hadi Awang akan menghadiri Perhimpunan Agung Umno yang dijadualkan berlangsung pada 4 hingga 7 Dis ini di PWTC, Kuala Lumpur.

Dalam satu kenyataan, setiausaha agung PAS Takiyuddin Hassan yang mengesahkan perkara itu mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi atas jemputan ke majlis perasmian perhimpunan berkenaan.

“Dengan ini saya mengesahkan presiden PAS Dato Seri Abdul Hadi Awang telah bersetuju untuk menghadiri majlis tersebut bersama-sama dengan pimpinan tertinggi PAS dan pesuruhjaya negeri-negeri,” katanya.



“PAS amat yakin kebersamaan PAS dengan Umno dan Barisan Nasional dalam segala program serta tindakan akan mengukuhkan lagi persefahaman dan gerak kerja dalam Muafakat Nasional menuju ke arah kesejahteraan rakyat dan kepentingan negara,” kata kenyataan itu lagi.

PAS dan Umno mengumumkan kerjasama rasmi antara 2 parti itu pada 14 Sept lepas melalui inisiatif yang dikenali sebagai Muafakat Nasional, sekali gus menamatkan persengketaan politik mereka selama puluhan tahun.

Kerjasama itu antara lain menjadikan perpaduan orang Melayu, kedudukan Islam sebagai agama persekutuan dan bahasa Melayu sebagai agenda penting perjuangannya. FMT

No comments:

Post a Comment