Wednesday 29 November 2017

PPBM Mungkin Tak Boleh Bertanding PRU14?



1. Tun Mahathir mengaku PPBM memang lemah dan tidak mampu mengadakan mesyuarat cawangan malah beberapa bahagian masih tidak diuruskan dengan baik.
2. 26 Bahagian PPBM sudah mulai protes pada Mahathir. 358 aduan sudah pun dibuat mengenai kegagalan PPBM. Ada disesetengah tempat mesyuarat yang dirancang bertukar jadi majlis hari jadi.
3. Jumlah ahli pun masih lagi malu hendak umumkan. Di seluruh negara, sudah banyak yang keluar dari PPBM.
4. Tun M asyik menyalahkan kerajaan BN pusat bila parti yang ditubuhnya sendiri gagal mengadakan mesyuarat agung tahunan. Sepatutnya PPBM wajib mengadakan AGM selewat-lewatnya 9 September lepas mengikut Akta Pertubuhan 1967 dan Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984. PPBM bakal diharamkan.
5. Mahathir tidak boleh menerima kenyataan itu bahawa PPBM bakal diharamkan. Malah Tun M mendakwa ROS bersikap berat sebelah
6. Hampir 90% perlembagaan PPBM itu tiru bulat bulat perlembagaan UMNO. Bila siap, kenapa susah sangat hendak ikut perlembagaan yang mereka tulis sendiri?
7. Buat mesyuarat majlis pimpinan tertinggi pada 6 November 2016 hanya 12 orang sahaja yang hadir daripada 30 orang. Kehadirannya lebih teruk daripada mereka yang hadir dalam pemilihan khas DAP.
8. Muhyiddin mengaku parti bunga mungkin tidak mampu mengadakan mesyuarat cawangan sebelum PRU14 seperti dikehendaki ROS sebelum pilihan raya umum (PRU) akan datang”.
9. Maka riuh lah berita ADUN Anak Bukit dari PAS untuk lompat masuk jadi ahli PPBM di Kedah untuk menutup kelemshannya mengurus parti ayahnya?
10. Jika PPBM dibubarkan, mereka akan menyalahkan kerajaan BN pusat sebagai pesalah. Padahal yang sebenarnya bermasalah adalah PPBM sendiri. Parti Penuh BerMasalah, PPBM.

No comments:

Post a Comment