Thursday 25 May 2017

Lim Guan Eng Mungkir Janji: Jual Tanah Negeri Tidak Lagi Perlu Tender Terbuka



Rakyat Pulau Pinang dan ramai penyokong DAP di seluruh Malaysia akan ingat bahawa Lim Guan Eng telah melanggar janji-janji DAP bahawa kerajaan negeri akan mengamalkan tender terbuka dan rundingan awam dengan penduduk yang terlibat.

Rakyat akan ingat bahawa Lim Guan Eng telah bersetuju untuk menjual sebidang tanah kerajaan tanpa tender terbuka dan menggunakan rundingan terus bagi penjualan tanah kerajaan bernilai RM156 juta pada Peel Avenue – yang beberapa pihak telah berkata ia di bawah harga pasaran.

Mereka juga akan ingat bahawa Kerajaan Pulau Pinang telah bersembunyi di sebalik ketakdedahan perjanjian (non-disclosure agreement) bagi membolehkan satu projek besar di kawasan perumahan dan mengelakkan rundingan awam dengan penduduk yang terlibat.

Tiada lagi Akauntabiliti dan tiada lagi Ketelusan. Sama sekali langsung tidak cekap.

Lim Guan Eng Kata 'Bukit Botak' Tak Wujud, Maka Ambiga Pembohong & Kroni BN?
Malaysiakini: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng terus mewajarkan keperluan ‘tiada tender terbuka’ bagi projek pembesaran Hospital Island di Lebuh raya Peel Avenue. Para pengkritik mengecam urusniaga itu kerana tidak mematuhi prinsip ‘Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (CAT) di Pulau Pinang.


No comments:

Post a Comment