Saturday 29 October 2016

Top 15 Laman Jualan Online Popular Di Malaysia

Pembelian secara online sudah menjadi gaya hidup zaman kini. Ramai pengguna sudah tidak rasa kekok dan ragu-ragu untuk membeli barangan secara online.

Di Malaysia juga tidak ketinggalan dari segi pesatnya urusan jual beli secara online. Tahap kepercayaan orang Malaysia semakin meningkat untuk keluarkan duit mereka beli barang secara maya.

Disebabkan itu tumbuhlah peniaga-peniaga online bak cendawan tumbuh selepas hujan, baik secara kecil-kecilan dan juga bertapaknya syarikat besar.

Ada yang menggunakan laman sosial seperti Facebook dan Instagram sebagai 'kedai' online mereka, dan ada juga yang membina lawan web jualan online secara mega untuk dijadikan gedung jualan mereka.

Jadi inilah 15 laman jualan online yang paling popular di Malaysia 2016. Setakat bulan oktober 2016, laman jualan paling popular adalah Lazada.com.my. kemudiannya diikuti oleh Amazon.my dan Mudah.my.

Ketiga-tiga nama laman jualan online ini sudah tidak perlu kita perkenalkan lagi. Nama yang sudah cukup sinonim kepada kaki membeli belah online di Malaysia.

No comments:

Post a Comment