Wednesday 5 August 2020

Ibu dipenjara 20 tahun biar anak dirogol demi wang

Seorang wanita bernama Morgan Summerlin telah dijatuhkan hukuman penjara selama 20 tahun atas kesalahan membiarkan dua orang anak perempuannya yang berusia lima dan enam tahun dirogol demi mendapatkan wang.

Dalam kejadian tersebut, Morgan telah membawa anak-anaknya ke rumah seorang lelaki warga emas berusia 78 tahun iaitu Richard Office. Sesudah sampai, anak-anak Morgan kemudian dibawa Richard masuk ke dalam biliknya untuk dirogol. Sementara itu, Morgan hanya duduk goyang kaki menunggu di ruang tamu. Selesai melakukan perbuatan jijik tersebut, Richard memberikan wang berjumlah $100 kepada setiap seorang mangsa yang kemudiannya diambil oleh Morgan.

Sebenarnya itu bukanlah kali pertama Morgan sanggup memperlakukan anak-anaknya sedemikian rupa bagi memperolehi wang dengan jalan mudah. Sebelum Richard, ada seorang lelaki yang turut merogol anak-anak Morgan atas kerelaan Morgan sendiri. Lelaki tersebut bagaimanapun telah menerima hukuman penjara selama 25 tahun. Berkenaan dengan Richard pula, dia dihukum penjara seumur hidup.

Pada masa sama, nenek mangsa turut diberikan hukuman penjara selama 5 tahun. Ini berikutan kegagalannya mengambil sebarang tindakan meskipun mangsa ada memberitahu tentang penderaan seksual yang mereka alami.

Mungkin bagi Morgan, tiada apa yang harus dikesali dengan perbuatan kejamnya itu. Lihat sendiri pada gambar. Dia melakukan "flying kiss'' kepada anggota keluarganya sejurus selepas menerima hukumannya di mahkamah.

No comments:

Post a Comment