Tuesday 30 May 2017

Pemandu Proton Persona ditahan polis

Foto ihsan PDRM KEADAAN PERODUA Axia yang remuk selepas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 433.8 Lebuh raya Utara Selatan arah utara, yang turut mengakibatkan seorang bayi lelaki maut, tengah hari semalam. - Foto ihsan PDRM 

HULU SELANGOR: Polis menahan pemandu kereta Proton Persona yang menghimpit kereta Perodua Axia menyebabkan bayi berusia tiga bulan maut, selepas tercampak daripada kereta keluarganya di Kilometer 443.8 Lebuh Raya Utara Selatan. 

Ketua Polis Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan R Supramaniam, berkata pemandu itu ditahan hari ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. "Pemandu terbabit selesai menjalani ujian saringan air kencing dan kita dapati keputusannya negatif. 

"Selepas ujian air kencing, kita juga ambil spesimen darahnya untuk pemeriksaan ujian dadah dan alkohol di Hospital Kuala Kubu Bharu," katanya ketika dihubungi BH. Supramaniam berkata, pemandu kereta Axia bersama isterinya masih berada di Hospital Sungai Buloh.

 Kejadian yang berlaku pada jam 1 tengah hari semalam sempat dirakam oleh seorang pengguna jalan raya dan video kemalangan berdurasi 34 saat itu viral di laman Facebook. KEADAAN PERODUA Axia yang remuk selepas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 433.8 Lebuh raya Utara Selatan arah utara, yang turut mengakibatkan seorang bayi lelaki maut, tengah hari semalam.Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/287699?m=1

1 comment:

  1. So sorry to hear this news and the owner of Proton Persona is undoubtedly responsible to it.

    ReplyDelete