Sunday 26 July 2015

Wujudkah Gerakan Sabotaj Perdana Menteri? Lebih Banyak Printscreen Akan Didedahkan?


Susulan beberapa printscreen yang tersebar sejak semalam yang mendakwa wujudnya gerakan untuk mensabotaj Perdana Menteri oleh beberapa individu berjawatan dalam pergerakan pemuda UMNO Malaysia, PenangKini dimaklumkan mungkin terdapat beberapa lagi yang masih belum disiarkan.
Semalam kami melaporkan sekumpulan kepimpinan Pemuda UMNO Pusat dan mereka yang rapat dengan Ketua Pemuda UMNO Malaysia dipercayai sedang bergerak mempengaruhi pemuda agar tidak menyokong Perdana Menteri Mohd Najib Tun Razak. 
Kami tidak menyiarkan printscreen terbabit sebelum ini kerana hanya mahu memberi ingatan kepada mereka agar berhenti berbuat demikian bukannya memalukan mereka. Namun sebahagian “printscreen terbabit telah tersiar di ruang Facebook kebanyakan aktivis maya pro-UMNO. 
Berikut adalah printscreen WhatsApp yang telah tersebar: 
 
 
Isunya bukan Pemuda tidak boleh tegur atau bincang isu kepimpinan parti dan negara dalam Whatsapp Group. 
Ada beza berbincang dan melakukan percambahan idea dengan merancang sesuatu. Yang membaca whatsapp terbabit tahu mereka merancang sesuatu. 
Yang menjadi persoalan ialah mereka berpakat memberi sokongan palsu depan Perdana Menteri tetapi berazam bertindak sebaliknya. 
Bukankah ini hanya mengesahkan lagi laporan kami sebelum ini dalam PRK Rompin beberapa bulan lalu yang mereka begitu bersungguh nafikan? -MyKMU

Antara isi perbualan yang disebarkan, Exco Pemuda UMNO Malaysia, saudara Ibdilillah Ishak ada menyatakan;

Dah bro... But im not using that many asset to attack them... Dont want to expose them to TF and Farid goons... But yang attack ni geng #KekalNajib aka TF and MyKMU... My Nation ni tembak lari, Premature Ejaculate!

And also... Any publicity is still publicity... Biar orang carik apa ibdil dan wanbro cakap sampai kena balon oleh pro Najib team... Then orang boleh menilai... Rocky... Pro Tun M team are with us...

Berdasarkan kenyataan di atas, adakah bermaksud gerakan ini juga adalah kerjasama dua kumpulan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, iaitu dari golongan pemuda UMNO dan pengamal media Pro Tun Mahathir?

Walau bagaimanapun, kita nantikan jawapan balas daripada beberapa nama yang tercatat di printscreen yang tersebar itu, jika ada.

Berdasarkan makluman yang diterima PenangKini, berkemungkinan lebih banyak printscreen perbualan kumpulan itu akan didedah dalam masa terdekat.

No comments:

Post a Comment