Wednesday 14 December 2016

Biro Kebajikan UMNO Malaysia Hantar Misi Bantuan Kemanusiaan Gempa Bumi Acheh


BAYAN LEPAS, 14 Dis – Biro Kebajikan UMNO Malaysia menggerakkan usaha bersama 31 anggota sukarelawan yang terdiri daripada doktor, pembantu perubatan, ahli kaunseling serta pihak media dalam Misi Bantuan Kemanusiaan Gempa Bumi Pidie Jaya, Acheh.
Kumpulan sukarelawan itu diketuai Ahli Majlis Tertinggi UMNO merangkap Pengerusi Biro Kebajikan UMNO, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah.
“Usaha ini adalah bagi melihat keadaan lokasi bencana da seterusnya menyalurkan bantuan kepada mangsa gempa yang terlibat,” katanya.
Misi yang akan berlangsung selama empat hari bermula hari ini akan membawa bersama bantuan berbentuk ubat-ubatan dengan dikendalikan terus oleh doktor-doktor pakar dari Malaysia selain usaha untuk membantu mangsa bencana dalam khidmat kaunseling juga.
“Misi ini juga adalah sebagai tanda keakraban hubungan antara Malaysia dan Indonesia yang saling menyokong dalam apa-apa bencana,” katanya lagi.

Bantuan berkenaan digerakkan susulan gempa bumi magnitud 6.5 yang melanda Pidie Jaya dan mengorbankan lebih 300 nyawa baru-baru ini. 

No comments:

Post a Comment