Monday 24 August 2015

Live : Gambar Terkini Demonstrasi Penduduk Kampung Mutiara, Batu Feringghi


Demonstrasi oleh penduduk Kampung Mutiara yang membantah pengusiran mereka awal pagi ini dibentengi dengan barisan penduduk yang berkerusi roda, kanak- kanak sekolah dan golongan lain.









BERIKUT SENARAI DAKWAAN KAMPUNG-KAMPUNG MELAYU YANG AKAN DAN SUDAH LENYAP DI PULAU PINANG :

1. Kg Permatang Tok Subuh
2. Kg Buah Pala
3. Kg Pokok Assam,Jelutong
4. Kg Dodol
5. Kg Binjal
6. Kg Batu Uban
7. Kg Tanjung Tokong
8. Kg Bagan Dalam
9. Kg Permatang Tepi Laut
10.Batu Maung
11.Kg Pulau Jelutong
12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
13. Kg Teluk Kumbar
14.Kg Dalca
15.Kg Sungai Nibong Kechil
16.Kg Tengah Jelutong
17.Kg Terang Balik Pulau
18.Kg Genting,Balik Pulau
19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
21.Teluk Air Tawar
22.Kg Gagah, Bagan
23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
24.Kg Selut Sg Pinang
25.Kg Siam, Pulau Tikus.
26.Kg Mutiara, Batu Feringghi


APA KATA ANDA ???

3 comments:

  1. Inilah contoh yang cukup terang dan jelas apabila DAP sudah diberi kuasa oleh orang-orang Melayu. Kalau masih ada orang Melayu yang sanggup untuk menjadi lembu politik DAP memang jelas ada sesuatu yang tak kena dgn otak mereka. Kepada anak-anak muda Melayu yang pernah dibayar oleh parti pembangkang untuk pegang sepandok bangang "SILA BUNYIKAN HON TANDA SOKONGAN" kat tepi jalan raya sila ambil ikhtibar. Lihat muka kamu dalam cermin dan tanya diri sendiri" Sudah kah kamu mendaftar sebagai pemilih?". Menjerit bagai nak rak kat tepi jalan demi parti pembangkang DAP tetapi tak ada masa utuk mendaftar sebagai pemilih.

    Bila sudah dapat peluang untuk mengundi nanti sebelum nak pangkah parti DAP atau PKR atau GHB cuba tanya dengan mereka kenapa orang-orang Melayu Pulau Pinang yang mengundi DAP kena halau keluar dari kampong mereka? Cuba dapatkan jawapan dari mereka boleh ke? Sekiranya kalau kamu rasa mereka memang patut kena halau !! Hah barulah pangkah parti DAP sebagai pilihan kamu. Mudah-mudahan kamu pun akan dapat “nikmat” yang serupa dengan penduduk Kampung Mutiara, Batu Feringghi. Nikmat kena halau keluar dari tempat tinggal sendiri macam bangsat !!! Ketahuilah bahawa sehingga kini DAP sudah daftarkan ratusan ribu pemilih baru bangsa Cina. Awasilah perangkap DAP yang berada didalam terang (BERSIH) dan juga yang tersembunyi (GHB).

    ReplyDelete
  2. Pertama sekali, kampung tu tanahnya bertuan. Dulu tuan dia melayu tapi dah dijual pada pemaju.

    ReplyDelete
  3. Contoh yang nyata di Batu Uban. Pasai apa di tengah condo mewah masih ada kampung? Pasai tuan tanah tak mau jual. Itu saja. Tak dak kena mengena dengan DAP ka, Gerakan ka atau GHB. Kalau hang ada bukti sahih yang DAP buat keja halau org kampung di atas, tunjukkkan. Boleh kata 99% nama kampung yang hang boh diatas tu, peralihan tuan punya berlaku masa Gerakan dulu.....

    ReplyDelete